Humor

Сайт за забавления

Latest topics

» Kоварен СЕКС въпросник :)
Пон Мар 03, 2014 5:10 am by SweetDreams

» Бъдете честни(за момчета)
Съб Мар 24, 2012 9:48 am by 13579

» Всички марки коли!
Съб Яну 22, 2011 5:18 am by killerkux

» Мисли за приятелството
Съб Яну 22, 2011 5:16 am by killerkux

» В какво училище учите?
Съб Яну 22, 2011 5:09 am by killerkux

» Мистични същества - игра
Съб Яну 22, 2011 4:56 am by killerkux

» Човешкото тяло (ЕНЦИКЛОПЕДИЯ)
Вто Яну 04, 2011 7:52 am by Гост

» Покана за уика форум
Вто Дек 28, 2010 7:48 am by kaela

» Силата на човешката психика - по-силна от всичко!?
Сря Юни 16, 2010 3:29 am by Гост


    Втора световна война "Руски емигрант - кошмарът на Роме

    Share
    avatar
    zay4e
    Admin
    Admin

    Брой мнения : 2100
    Location : Bulgaria,Plovdiv
    Registration date : 07.12.2007

    default Втора световна война "Руски емигрант - кошмарът на Роме

    Писане  zay4e on Вто Дек 11, 2007 2:50 am

    Руски емигрант - кошмарът на Ромел

    Още в началото на Втората световна война живеещият в Англия руски офицер белоемигрант Владимир Пеняков, известен с псевдонима Попски, се включва в състава на патрулите LRDG. Неговата идея е била да се създаде малко и независимо бойно съединение, което да работи съвместно с LRDG и да извършва подривни операции в тила на противника. Пеняков-Попски създава своята диверсантска рота през октомври 1941 г. Първоначално тя включва 23 военнослужещи от различни рангове, като по-късно достига 80 души. Ротата става известна под името Частната армия на Попски. "Кръстника" е подполковникът от SAS Шон Хакет, офицер за свръзка. По-късно Частната армия на Попски се включва в бойните действия на съюзниците на италианска територия, изпълнявайки различни разузнавателно-диверсионни операции в района на Апенините и Алпите. Що се отнася до LRDG, първото им по-голямо нападение - срещу летището Аджидабиа (южно от Бенгази), е извършено на 21 декември 1941 г. под командването на лейтенант Бил Фрейзър. Унищожени са 37 италиански самолета Атакуващата група губи двама военнослужещи, след което на 23 декември 1941 г. се завръща в базата на SАS, разположена в оазиса Джаб. Няколко дни по-късно същата група успява да плени германска щабна кола, извършвайки рискован преход от 320 км по пясъците на либийската пустиня. Сред известните операции на една от групите от полка на SAS "L" e нападението на аеродрумите в района на Берка през март 1942 г. Под прикритието на нощта те успяват да преминат охраната и загражденията на едно от летищата и да сложат магнитни мини на 15 самолета, в няколко полеви склада с гориво и авиационни боеприпаси, след което се оттеглят. На другия ден нищо неподозиращите немски пилоти излитат и се взривяват във въздуха. Подобен опит да бъде атакувано летището в района на Сиди-ел-Барани е направен от LRDG, командвана от капитаните Уо и Шот в средата на юли 1942 г. Но поради грешка в навигацията, която е извършвана на топографските карти, той излиза неуспешен. Същия резултат имат британските атаки срещу германското летище Ел Даба на 7 и 11 юли 1942 г. Далеч по-успешна е операцията на SAS срещу авиацията, разположена на летището в региона на Фука. Тук на 26 юли 1942 г. 14 джипа, командвани от Дейвид Стърлинг, успяват в две колони от по 7 коли да обкръжат летището. Откривайки огън от джиповете, за няколко минути те унищожават около 40 самолета, като губят само 1 човек. Особено мащабна е една от операциите на полка на SAS "L", в която вземат участие както LRDG-s, така и Частната армия на Попски. Това е рейдът към Бенгази от първите дни на септември 1942 г. В него участват 231 души, 45 джипа и около 40 тритонни високопроходими машини. Прикривани на отделни места от съпровождащи ги бомбардировачи, те атакуват с джиповете вражеските позиции и комуникации в района на Бенгази. При изтеглянето си обаче попадат под атаките на германските самолети и понасят тежки загуби в техника - 20 джипа и 25 тритонни камиона. Поради това командосите са принудени да се оттеглят към планините Джебел, а оттам и към оазиса Куфра. Шестима от тях са убити, 18 ранени и петима безследно изчезнали. В тези няколко операции британските специални сили успяват да унищожат общо над 80 противникови самолета, така необходими на Ервин Ромел в критичните за него дни на настъпление към Египет.

    По време на Северноафриканската кампания британското командване нееднократно планира да засече бронирания щабен автобус на Ервин Ромел, известен с прякора Мамута. Опитите да се премахне фелдмаршалът от военнополитическата сцена обаче продължават и след това. Непосредствено след десанта в Нормандия, в района на армейския щаб на фелдмаршал Ромел, разположен в замъка Ла Роше Гийон, на 25 юли 1944 г. са хвърлени с парашути 7 души от SAS. След приземяването им към тях се присъединяват и хора от Съпротивата - 1 британски офицер за свръзка, 2 французи, 3 ветерани от Чуждестранния легион, 1 германец - дезертьор-антифашист, и 1 руснак. Този наистина интернационален екип атакува замъка, без да знае, че фелдмаршал Ервин Ромел, съгласно официалната версия, е тежко ранен при въздушно нападение и е в болница. Цялата история със самолетния обстрел е инсинуация на Гьобелсовата пропаганда за пред германското общество и армията, сред която фелдмарашалът е изключително популярен. Всъщност Ромел е принуден да се самоубие заради участието си в заговора срещу Хитлер от 20 юли 1944 г., като му е обещано, че семейството му няма да бъде преследвано. Групите за далечно действие в пустинята (LRDG-s) са създадени през юли 1940 г. Първоначално в състава им влизат 11 офицери и 76 войници, а през март 1942 г. те вече наброяват 25 офицери и 324 войници. Те действат в дълбокия тил на противника, като използват за разузнаване и нападения високопроходими американски джипове "Шевролет". Легендарните SAS са създадени през 1940 г. От малка група, ръководена от лейтенант Дейвид Стърлинг - офицер от подразделението "Команда № 8", което действа в региона на Северна Африка, по-късно прерастват в полк L на SAS. В операциите си на територията на пустинята Сахара те използват специално изработени високопроходими американски джипове "Вилис", на които имало монтирани две двойни картечници "Викерс К" за кръгова стрелба. По време на войната в пустинята с тях се извършвали успешно нападения срещу разположението на германската и италианската авиация в Северна Африка, срещу транспортни колони и конвои, железопътни комуникации, неприятелски щабове, свързочни възли и т. н.


    _________________


    За всяко нещо си има точно определено време!

      В момента е: Нед Апр 22, 2018 7:16 am